Alltid med kunden i fokus

Vi vet att det finns få saker som är lika frustrerande som att sitta fast i en telefonkö och se minuterna ticka iväg. Speciellt om tiden är begränsad och vi behöver hjälp med något. Det är just därför som vi på Jönköping Energi har som policy att du som kund alltid ska få den service du behöver när du behöver den.

Trots att våra 13 kundcentermedarbetare årligen tar emot omkring 51 000 samtal är väntetiden inte längre än en minut i snitt. Det är en siffra vi är väldigt stolta över och som vi jobbar hårt med att upprätthålla.

 

Vanliga frågor

Vad är det då för typ av frågor som Alexandra, Daniel och resten av det glada gänget på kundcenter svarar på under dagarna? Många ärenden handlar givetvis om fakturor, avtal och förbrukning, men även om styrning och optimering och hur man som kund kan göra för att minska sin energiförbrukning.

 

Medarbetarna finns till hands för att exempelvis ge tips på hur du kan styra din förbrukning mot de billigare timmarna med ett timavtal, eller rekommendera om det är något annat avtal som passar just dig bäst.

 

Andra vanliga funderingar gäller appen, med frågor kring mätvärden, saknade uppgifter eller prognoser, eller flyttanmälan.

 

Just nu är det dessutom många kunder som har frågor som gäller effekttariffer, till exempel vad det är, vad det innebär och när det kommer.

 

kuncenter_2.jpg

Nå oss på många sätt

Förutom att du kan nå kundcenter via telefon eller mail kan du som kund även få svar på många av dina frågor på jonkopingenergi.se. Här kan du bland annat enkelt anmäla flytt, teckna elhandelsavtal, göra en felanmälan eller reklamation eller göra beställningar på egen hand.

Snabba svarstider

Totalt inkommer 42 000 kundärenden per år via webbplatsen, och vår ambition är att svarstiden på dessa ärenden aldrig ska överstiga 48 timmar.

 

På jonkopingenergi.se finns även mer information om vår app, där du smidigt kan logga in och se din förbrukning och komma åt fakturor, avtal och få nyttiga tips.

 

Så oavsett om du behöver tips på hur du kan sänka din energiförbrukning, behöver svar på frågor om din faktura eller flyttanmälan så kan du känna dig trygg med att kundcenter alltid finns där. Alltid bara ett meddelande, mejl eller samtal bort!

Kundcenter i korthet

  • Besvarade samtal: 51 000 st/år (4 300 st/månad)
  • Samtalstid (snitt): ca 4 min Servicenivå: 85% besvarade samtal
  • Väntetid (snitt): 1–1,2 minuter
  • Möjlighet att bli uppringd: väljs av ca 800 st/mån
  • Ärenden via webbplats: 42 000 st/år (3 500 st/mån)
  • Svarstid (snitt): inom 48h (arbetstid, exkl. helg)

 

Här finns kontaktuppgifter till kundcenter