Få koll på dina energikällor i appen

I Jönköping Energis app ser du din förbrukning av el och värme.

Du loggar enkelt in med ditt Bank-id.

Kontakta oss

Vi finns nära om du behöver kontakta oss. Skicka gärna in din fråga eller ärende via formuläret så hör vi av oss till dig.

Telefon

Just nu är det många som ringer till oss, tack för ditt tålamod. Vi svarar så fort vi kan. Det går också bra att mejla oss på: kundservice@jonkopingenergi.se

Kundcenter 036-10 82 20
Måndag-torsdag 08:30-16:00, fredag 09:00-16:00

Besök oss 

Våra öppettider för besök är:

Anmäl dig på skärmen vid ankomst. Kundcenter kommer och möter upp dig.

Måndag-torsdag 09:30-16:00  (Sommartid 1/6-31/8, 09:30-15:00)
Fredag 09:30-15:00

Lunchstängt varje dag mellan 11:45-13:00

Du kan även mejla oss på kundservice@jonkopingenergi.se

 

VAR UPPMÄRKSAM PÅ BEDRÄGERIFÖRSÖK

Här kommer en påminnelse att inte lämna ut koder, starta och använda BankID på uppmaning av någon som kontaktat dig. Vi på Jönköping Energi ringer ej upp och uppmanar dig uppge ditt BankID. Om vi t.ex. upptäckt något problem med ditt avtal eller leverans ser vi det i våra system utan att du behöver logga in. Är du osäker på om personen är den hen uttalar sig för att vara, avsluta samtalet och ring upp oss. Skriv in numret manuellt istället för att ringa tillbaka via telefonens samtalshistorik. Då når oss på telefon 036-10 82 20. Inloggning ska alltid ske på ditt eget initiativ och aldrig på uppmaning av någon annan. Ta hand om dig!

BESIKTNING AV FJÄRRVÄRMELEDNINGAR

För att kunna leverera fjärrvärme på bästa sätt besiktar vi fjärrvärmenätet med jämna mellanrum. Under sommaren kommer vi att besikta vissa av våra fjärrvärmeanslutningar på fastigheter i områdena Ekhagen, Rosenlund, Vättersnäs, Bankeryd och Gränna. Besiktningen sker genom att vi på plats tittar på anslutningar inne på tomt. Det sker ej via tidsbokning, du som fjärrvärmekund behöver inte passa en tid. Är du berörd kommer vi ta kontakt med dig vid besiktningstillfället för att säkerställa att leveransen från oss sker på bästa möjliga sätt.

Elpriskompensation

Regeringen införde en elpriskompensation i början av året med anledning av vinterns höga elpriser. I april beslutade riksdagen om en förändrad och förlängd elpriskompensation även för mars 2022. Kompensationen för mars kommer på fakturan som skickas ut i september.

Tänk på det här när du ska flytta

Ska du flytta till ny adress? I filmen får du tips att tänka på kring dina avtal. Sedan kan du enkelt göra din flyttanmälan i vårt flyttformulär.

Hur vill du ha din faktura?

Varje månad skickar vi en faktura till dig på de tjänster och produkter du handlar av oss. Vi har flera olika sätt att skicka fakturan till dig, välj mellan olika alternativ. Kör du inget aktivt val får du den via Kivra eller post.

Gör gärna ett aktivt val för att undvika pappersfaktura så är vi mer hållbara tillsammans. 

Ladda ner vår app

Via vår app kan du följa din förbrukning av både el och fjärrvärme samtidigt som du kan få hållbara tips på när du ska spara eller använda energi. I appen finns även "Mina sidor" för att enkelt komma åt fakturor, avtal med mera. Loggar in gör du smidigt med mobilt Bank-id.

Aktuella avbrott

Här hittar du information om aktuella driftstörningar för våra tjänster inom elnät, fjärrvärme och fiber via Jönköping Stadsnät Wetternet.

Felanmälan

Ibland krånglar det. Här hittar du information om var och hur du felanmäler om det är något som krånglar.

Gräva eller schakta på din tomt?

Om du ska schakta, spränga eller göra andra markarbeten som kan skada underjordiska ledningar måste du först ta reda på vad som finns i marken. Kontakta oss så visar vi våra el-, fjärrvärme- och bredbandsnät.