Kundcenter

Få kundsupport i alla dina ärenden

Hitta svar på dina frågor och få hjälp med att välja rätt energilösning. Här finns kontaktuppgifter, vanliga frågor och information om din faktura.

En manlig kundtjänstmedarbetare med glasögon och headset sitter vid en dator, klädd i en mörkblå tröja med företagslogga.

Kontaktuppgifter

Ändrade öppettider
Skärtorsdag 17/4 stänger vi telefonen 15.00

Kundcenter 036-10 82 20
Måndag-torsdag 08.30-16.00 
Fredagar  09.00-16.00

E-post

Du kan mejla oss på kundservice@jonkopingenergi.se

Öppettider för besök på Torsvik

Måndag-fredag 09.30-15.00  
Lunchstängt varje dag mellan 11.45-13.00
Ring 036-10 82 20 när du är vid entrén så kommer Kundcenter och möter upp dig.

Lokalerna på Kjellbergsgatan är stängda under pågående renovering.

Nytt utseende på faktura

På grund av nya föreskrifter EIFS 2024:2 för elhandel har vi behövt genomföra några förändringar gällande utseendet av vår faktura. En av förändringarna är att vi presenterar alla priser exkl. moms. Moms redovisas på separat rad.

moms-i-faktura.png

Detta betyder att moms presenteras separat på fakturan som markerat i bilden ovan.

Vi genomför kundundersökningar

Några gånger om året genomför vi kundundersökningar genom Fairlink eller Enkätfabriken för att utveckla vår service till dig som kund. 

Tänk på det här när du ska flytta

Ska du flytta till ny adress? I filmen får du tips att tänka på kring dina avtal. Sedan kan du enkelt göra din flyttanmälan i vårt flyttformulär.

Gör flyttanmälan

Reklamation

Jönköping Energi vill alltid göra vår kunder nöjda med våra produkter, tjänster och leveranser. Ibland kan något gå fel och då vill vi självklart se över var som skett och rätta till det på bästa sätt. Om Jönköping Energi är orsaken till felet/skadan, vill vi självklart ersätta er för det.

Du är alltid välkommen att kontakta oss på Kundcenter och använd gärna vår reklamationsblankett, som går direkt till oss för snabbast möjlig hantering. Förbered dig gärna och fyll i så mycket du kan, kundnummer, händelse osv. 

Svarstiden kan vara varierande beroende på ärendet art. Men du kommer få bekräftelse med ett ärende som man kan följa.

Så går ett reklamationsärende till

Följande hantering sker hos på Jönköping Energi:

  1. Vid inkommen reklamation/ersättningsanspråk, registreras ett ärende på de uppgifter du lämnat.
  2. Du får bekräftelse, med ärendenummer, antingen via mejl, brev eller telefon.
  3. Utredning görs av ansvarig enhet. Gäller det ett försäkringsärende görs det av vårt försäkringsbolag
  4. Beslut meddelas via telefon, mejl eller brev.


Gör en reklamation

Fyll i reklamation via formulär på länken nedan eller via pdf - fyll i, skriv ut och skicka in till oss.

Dina rättigheter som kund

En närbild på en tryckmätare, som visar tryck i bar, monterad på ett rörsystem i en industriell miljö. Rören och ventilerna runtomkring visar tecken på användning, vilket indikerar en aktiv energianläggning.

Fjärrvärmelagen

Här hittar du information om dina rättigheter via fjärrvärmelagen.

Träd har fallit över elledningar i en skog efter ett snöfall. De snötäckta träden och marken omger kraftledningarna, och situationen visar potentiell skada på elnätet.

Ersättning och skadeanmälan

Här finns information om dina rättigheter som elnätskund och hur du söker ersättning och gör skadeanmälan.

En enkel vit väggströmbrytare monterad på en ljusblå vägg.

Elhandelskonsument

Här finns information om dina rättigheter när du är elhandelskund hos oss.

Guide

Så läser du fakturan

Är du osäker på vad de olika delarna på fakturan från oss betyder? Vi förklarar.

En kvinna i blå skjorta packar upp en kartong som innehåller en surfplatta, fjärrkontroller och ett par rosa skor. Kartongen står på ett trädäck, och bilden är tagen ovanifrån. Guide

När du ska flytta

Vad ska du tänka på när du ska flytta med dig avtal eller säga upp? Här ger vi dig svaren.