Kontaktuppgifter kundcenter
Telefon: 036-10 82 20
Måndag-fredag 08.30-16.00
E-post: kundservice@jonkopingenergi.se
Öppettider för besök på Kjellbergsgatan 3 i Jönköping
Måndag-torsdag: 09.30-16.00
Fredagar: 09.30-15.00
Lunchstängt varje dag mellan 11.45-13.00
Anmäl ankomst via terminal så kommer Kundcenter och möter upp dig.
Skicka din fråga
Nu är det höglastperiod för elnätet
Från 1 november till 31 mars tas höglastavgift ut på helgfria vardagar kl. 07–20. Planera och sprid ut din elanvändning för att undvika höga effekttoppar. Följ dina effekttoppar i appen och kom ihåg att effektavgiften är lägre på kvällar, nätter och helger. Från och med 1 september 2025 gäller effekttariff för kunder med säkring 16–63 A (ej lägenheter).
Läs mer om effekttariffPrisbelönt kundservice
Vi har alla ställt frågor till chattbottar eller suttit i långa telefonköer för att få hjälp – och vi vet hur frustrerande det kan vara. Därför värdesätter vi personlig service högt, och vi är till och med prisbelönta för den. Jönköping Energi har tilldelats priset “Årets Nöjdaste Kunder 2024” vid Indicate me Awards. Priset går till det företag som levererar Sveriges bästa kundupplevelse, oavsett bransch. Vill du ha guidning inför valet av energilösningar? Välkommen att kontakta oss.
Vi genomför kundundersökningar
Några gånger om året genomför vi kundundersökningar genom Fairlink eller Enkätfabriken för att utveckla vår service till dig som kund.
Tänk på det här när du ska flytta
Ska du flytta till ny adress? I filmen får du tips att tänka på kring dina avtal. Sedan kan du enkelt göra din flyttanmälan i vårt flyttformulär.
Gör flyttanmälanReklamation och ersättning
Vi vill att du ska vara nöjd med Jönköping Energis tjänster och leveranser. Om något går fel ser vi över vad som hänt och rättar till det så snabbt som möjligt. Är felet orsakat av oss ersätter vi dig självklart.
Så går ett reklamationsärende till:
- Vid inkommen reklamation/ersättningsanspråk, registreras ett ärende på de uppgifter du lämnat.
- Du får bekräftelse, med ärendenummer, antingen via e-post, brev eller telefon.
- Utredning görs av ansvarig enhet. Gäller det ett försäkringsärende görs det av vårt försäkringsbolag
- Beslut meddelas via telefon, e-post eller brev.
Så gör du - steg för steg
- Kontakta oss först.
Vårt Kundcenter försöker alltid lösa ärendet direkt. - Skicka in en reklamation eller skadeanmälan.
Använd vårt digitala formulär eller ladda ner en blankett (PDF) och fyll så mycket information som möjligt. - Bekräftelse
När vi mottagit din reklamation får en bekräftelse ett ärendenummer så att du kan följa ditt ärende. - Utredning och beslut.
Vi meddelar dig via e-post, brev eller telefon. Svarstiden varierar beroende på ärendets art.
Dina rättigheter som kund
Ersättning och skadeanmälan
Här finns information om dina rättigheter som elnätskund och hur du söker ersättning och gör skadeanmälan.
Läs mer
Elhandelskonsument
Här finns information om dina rättigheter när du är elhandelskund hos oss.
Läs rättigheterna
Guide
Så läser du fakturan
Är du osäker på vad de olika delarna på fakturan från oss betyder? Vi förklarar.
Till guiden
Guide
När du ska flytta
Vad ska du tänka på när du ska flytta med dig avtal eller säga upp? Här ger vi dig svaren.
Till flyttguiden