Kontaktuppgifter
Ändrade öppettider
Skärtorsdag 17/4 stänger vi telefonen 15.00
Kundcenter 036-10 82 20
Måndag-torsdag 08.30-16.00
Fredagar 09.00-16.00
E-post
Du kan mejla oss på kundservice@jonkopingenergi.se
Öppettider för besök på Torsvik
Måndag-fredag 09.30-15.00
Lunchstängt varje dag mellan 11.45-13.00
Ring 036-10 82 20 när du är vid entrén så kommer Kundcenter och möter upp dig.
Lokalerna på Kjellbergsgatan är stängda under pågående renovering.
Skicka din fråga
Nytt utseende på faktura
På grund av nya föreskrifter EIFS 2024:2 för elhandel har vi behövt genomföra några förändringar gällande utseendet av vår faktura. En av förändringarna är att vi presenterar alla priser exkl. moms. Moms redovisas på separat rad.
Detta betyder att moms presenteras separat på fakturan som markerat i bilden ovan.
Vi genomför kundundersökningar
Några gånger om året genomför vi kundundersökningar genom Fairlink eller Enkätfabriken för att utveckla vår service till dig som kund.
Tänk på det här när du ska flytta
Ska du flytta till ny adress? I filmen får du tips att tänka på kring dina avtal. Sedan kan du enkelt göra din flyttanmälan i vårt flyttformulär.
Gör flyttanmälanReklamation
Jönköping Energi vill alltid göra vår kunder nöjda med våra produkter, tjänster och leveranser. Ibland kan något gå fel och då vill vi självklart se över var som skett och rätta till det på bästa sätt. Om Jönköping Energi är orsaken till felet/skadan, vill vi självklart ersätta er för det.
Du är alltid välkommen att kontakta oss på Kundcenter och använd gärna vår reklamationsblankett, som går direkt till oss för snabbast möjlig hantering. Förbered dig gärna och fyll i så mycket du kan, kundnummer, händelse osv.
Svarstiden kan vara varierande beroende på ärendet art. Men du kommer få bekräftelse med ett ärende som man kan följa.
Så går ett reklamationsärende till
Följande hantering sker hos på Jönköping Energi:
- Vid inkommen reklamation/ersättningsanspråk, registreras ett ärende på de uppgifter du lämnat.
- Du får bekräftelse, med ärendenummer, antingen via mejl, brev eller telefon.
- Utredning görs av ansvarig enhet. Gäller det ett försäkringsärende görs det av vårt försäkringsbolag
- Beslut meddelas via telefon, mejl eller brev.
Gör en reklamation
Fyll i reklamation via formulär på länken nedan eller via pdf - fyll i, skriv ut och skicka in till oss.
Dina rättigheter som kund


Ersättning och skadeanmälan
Här finns information om dina rättigheter som elnätskund och hur du söker ersättning och gör skadeanmälan.

Elhandelskonsument
Här finns information om dina rättigheter när du är elhandelskund hos oss.

Så läser du fakturan
Är du osäker på vad de olika delarna på fakturan från oss betyder? Vi förklarar.

När du ska flytta
Vad ska du tänka på när du ska flytta med dig avtal eller säga upp? Här ger vi dig svaren.