Få koll på dina energikällor i appen
I Jönköping Energis app ser du din förbrukning av el och värme.
Du loggar enkelt in med ditt Bank-id.
Kontakta oss
Vi finns nära om du behöver kontakta oss. Skicka gärna in din fråga eller ärende via formuläret så hör vi av oss till dig.
Telefon
Ändrade öppettider:
Onsdag - fredag v.39 har vi stängt telefon mellan
kl 15:00 -17:00 pga utbildning.
Det går bra att mejla oss.
Kundcenter 036-10 82 20
Måndag-torsdag 08:30-17:00
Fredag 09:00-16:00
Öppettider för besök på Torsvik
Måndag-fredag 09:30-15:00
Lunchstängt varje dag mellan 11:45-13:00
Ring 036-10 82 20 när du är vid entrén så kommer Kundcenter och möter upp dig.
Du kan även mejla oss på kundservice@jonkopingenergi.se
Lokalerna på Kjellbergsgatan är stängda under pågående renovering.
VAR UPPMÄRKSAM PÅ BEDRÄGERIFÖRSÖK
Här kommer en påminnelse att inte lämna ut koder, starta och använda BankID på uppmaning av någon som kontaktat dig. Vi på Jönköping Energi ringer ej upp och uppmanar dig uppge ditt BankID. Om vi t.ex. upptäckt något problem med ditt avtal eller leverans ser vi det i våra system utan att du behöver logga in. Är du osäker på om personen är den hen uttalar sig för att vara, avsluta samtalet och ring upp oss. Skriv in numret manuellt istället för att ringa tillbaka via telefonens samtalshistorik. Då når oss på telefon 036-10 82 20. Inloggning ska alltid ske på ditt eget initiativ och aldrig på uppmaning av någon annan. Ta hand om dig!
VARNING FÖR OSERIÖS FÖRSÄLJNING
Det har kommit till vår kännedom att det går runt försäljare som uppger att de tagit över driften av vårt fibernät. Detta stämmer inte.
Vi bedriver inte försäljning på detta sätt och vill därför göra dig extra uppmärksam om du får besök. Tack till de kunder som har hört av sig och berättat om sina misstankar om oseriös försäljning, något som vi starkt tar avstånd ifrån.
Önskar du teckna tjänster via fiber, så som internet, tv och telefoni hittar du det här.
Konsumenträtt
Här har vi samlat information kring dina rättigheter du har som konsument.
Tänk på det här när du ska flytta
Ska du flytta till ny adress? I filmen får du tips att tänka på kring dina avtal. Sedan kan du enkelt göra din flyttanmälan i vårt flyttformulär.
Hur vill du ha din faktura?
Varje månad skickar vi en faktura till dig på de tjänster och produkter du handlar av oss. Vi har flera olika sätt att skicka fakturan till dig, välj mellan olika alternativ. Kör du inget aktivt val får du den via Kivra eller post.
Gör gärna ett aktivt val för att undvika pappersfaktura så är vi mer hållbara tillsammans.
Ladda ner vår app
Via vår app kan du följa din förbrukning av både el och fjärrvärme samtidigt som du kan få hållbara tips på när du ska spara eller använda energi. I appen finns även "Mina sidor" för att enkelt komma åt fakturor, avtal med mera. Loggar in gör du smidigt med mobilt Bank-id.
Aktuella avbrott
Här hittar du information om aktuella driftstörningar för våra tjänster inom elnät, fjärrvärme och fiber via Jönköping Stadsnät Wetternet.
Felanmälan
Ibland krånglar det. Här hittar du information om var och hur du felanmäler om det är något som krånglar.
Gräva eller schakta på din tomt?
Om du ska schakta, spränga eller göra andra markarbeten som kan skada underjordiska ledningar måste du först ta reda på vad som finns i marken. Kontakta oss så visar vi våra el-, fjärrvärme- och bredbandsnät.