Kontakta oss
Telefon
Ändrade öppettider
Fredag 6/9 öppnar vi växeln 09.45
Kundcenter 036-10 82 20
Måndag-torsdag 08.30-17.00
Fredag samt alla vardagar 1/6 - 31/8 09.00-16.00
Öppettider för besök på Torsvik
Måndag-fredag 09.30-15.00
Lunchstängt varje dag mellan 11.45-13.00
Ring 036-10 82 20 när du är vid entrén så kommer Kundcenter och möter upp dig.
Du kan även mejla oss på kundservice@jonkopingenergi.se
Lokalerna på Kjellbergsgatan är stängda under pågående renovering.
Var uppmärksam på bedrägerier
Det har kommit till vår kännedom att Nordic Best Energi ringer till våra kunder och påstår att vi har ett samarbete, vilket inte stämmer. Vi vill därför göra dig extra uppmärksam om du får ett liknande samtal.
Tack till de kunder som har hört av sig och berättat om sina misstankar om oseriös försäljning, något som vi starkt tar avstånd ifrån.
Vi genomför kundundersökningar
Några gånger om året genomför vi kundundersökningar genom Fairlink eller Enkätfabriken för att utveckla vår service till dig som kund.
Få koll på dina energikällor i appen
I Jönköping Energis app kan du enkelt följa din elanvändning, få smarta hållbara tips och notiser vid ny faktura eller månadsrapport. Styr och ha koll på ditt smarta uppkopplade hem med exempelvis Smart laddning. Du loggar enkelt in med ditt Bank-id.
Läs mer och ladda nerNy fast månadsavgift för elhandelsavtal
Från den 1 maj kommer den fasta månadsavgiften att justeras, för privatkunder och små företag. På grund av den allmänna kostnadsutvecklingen och en elmarknad i förändring, som innebär ytterligare ökade kostnader, kommer Jönköping Energi att höja den fasta avgiften.
Mer om månadsavgiftenGräva eller schakta på din tomt?
För att minska risken för grävskador visar vi gärna våra el-, fjärrvärme- och fibernät. Visningen är gratis, men vi ser helst att du aviserar oss minst fyra arbetsdagar före aktuell dag.
Se även våra bestämmelser vid markarbeten.
Läs om ledningsvisningVI BYTER FAKTURERINGSSYSTEM
Från oktober 2023 byter vi bankgiro till 5845-6153. Det nya bankgirot tillhör Jönköping Energi med organisationsnummer 556015-3354. Första fakturan med nytt bankgiro skickas ut i oktober 2023.
Konsumenträtt
Här har vi samlat information kring dina rättigheter du har som konsument.
Tänk på det här när du ska flytta
Ska du flytta till ny adress? I filmen får du tips att tänka på kring dina avtal. Sedan kan du enkelt göra din flyttanmälan i vårt flyttformulär.
Hur vill du ha din faktura?
Varje månad skickar vi en faktura till dig på de tjänster och produkter du handlar av oss. Vi har flera olika sätt att skicka fakturan till dig, välj mellan olika alternativ. Kör du inget aktivt val får du den via Kivra eller post.
Gör gärna ett aktivt val för att undvika pappersfaktura så är vi mer hållbara tillsammans.
Ladda ner vår app
Via vår app kan du följa din förbrukning av både el och fjärrvärme samtidigt som du kan få hållbara tips på när du ska spara eller använda energi. I appen finns även "Mina sidor" för att enkelt komma åt fakturor, avtal med mera. Loggar in gör du smidigt med mobilt Bank-id.
Aktuella avbrott
Här hittar du information om aktuella driftstörningar för våra tjänster inom elnät, fjärrvärme och fiber via Jönköping Stadsnät Wetternet.
Felanmälan
Ibland krånglar det. Här hittar du information om var och hur du felanmäler om det är något som krånglar.
Gräva eller schakta på din tomt?
Om du ska schakta, spränga eller göra andra markarbeten som kan skada underjordiska ledningar måste du först ta reda på vad som finns i marken. Kontakta oss så visar vi våra el-, fjärrvärme- och bredbandsnät.