Hållbarhets- och årsredovisning

Hållbarhet är en naturlig del av vår vardag. Dels arbetar vi med ständiga förbättringar i vår egen verksamhet men vi arbetar också för att hjälpa andra företag, verksamheter och privatpersoner att bli mer energieffektiva.

tekniker-vid-laddbox-jonkopingenergibil.jpg

I vår Hållbarhets- och årsredovisning beskrivs våra mål och hur vi arbetar för en långsiktigt hållbar verksamhet och samhälle. Vi har en samhällsviktig funktion som innebär att vi förser våra kunder med el, fjärrvärme och stadsnät i vardagen. Samtidigt ska vi utveckla nya smarta lösningar som tar oss in i framtiden. Ta del av hur långt vi har kommit hittills och se vad vi satsar på framåt. 

2023

Hållbarhets- och årsredovisning 2023 (pdf)

Året i korthet 2023 (pdf)

2022

Hållbarhets- och årsredovisning 2022 (pdf)

Året i korthet 2022 (pdf)

2021

Hållbarhets- och årsredovisning 2021 (pdf)

Året i korthet 2021 (pdf)

 

Snabba fakta

  • Vi är 336 anställda varav 84 är kvinnor och 236 är män. 
  • Vi har en omsättning på ca 2,2 miljarder, har ca 203 miljoner i vinst och ger tillbaka 73,5 miljoner kronor till kommunen och dess invånare. 
  • Idag har vi 58 800 kunder för elnät, 40 400 kunder för elhandel, 6 800 fjärrvärmekunder och 42 500 kunder för stadsnät och fiber.