Logga in på Mina sidor

På Mina sidor kan du se fakturor, följa energianvändning för både fjärrvärme och elhandel/elnät. Samt se överskottsproduktion.

Inloggning sker via mobilt BankID eller via organisationsnummer och engångskod till e-post.

Ladda ner Jönköping Energis app

Du kan också följa din energianvändning i Jönköping Energis app. 

app-mina-sidor-ladda-ner.png

Ladda ner appen genom länkarna nedan.

Testa betaversionen av Mina sidor

Vi har lanserat betaversionen av Mina sidor, logga in och testa!

Det här kan du göra i appen

  • Säker inloggning med hjälp av Mobilt BankID.
  • Enkelt att få koll på din förbrukning av el och värme.
  • Snabb åtkomst till dina viktigaste nyttigheter.
  • Dina fakturor och avtal i samma app.
  • Lär dig mer om din energianvändning.
  • Styr laddning till din elbil med Smart laddning.
  • Och mycket mer!

 

Uppdateringar i appen

  • Appen har nu familjedelning.

  • Vår app har nytt utseende och nya möjligheter. Läs nyhet

app-vy-spotpris.png

Spotpris

Se ditt aktuella spotpris för innevarande och kommande dygn, timme för timme. Med timprisavtal kan du dra nytta av kostnadsskillnaden per timme under dygnet. Anpassa din förbrukning och få lägre kostnad genom att välja timmar med lägre kostnad för aktiviteter som tvätt och laddning av elbil.

Styrning

Styr exempelvis elbilsladdningen med tjänsten Smart laddning, där du kan sätta att din bil ska påbörja laddning vid låga priser. Vi jobbar aktivt med nya lösningar för framtidens energismarta hem!

app-analys-elforbrukning.png

Analys

Här ges en översikt av din historiska förbrukning och uppskattad förbrukning för innevarande månad. Du kan analysera förbrukning och jämföra mot klimatpåverkan, temperatur, ev produktion och spotpris. Vi tillhandahåller historiska mätvärden för elhandel, elnät, överskottsproduktion och fjärrvärme upp till tre år bakåt i tiden. 
 

appa-styrning.png

Frågor och svar om appen

Nej tyvärr. Vi stödjer bara inloggning via Mobilt BankID. Kontakta gärna vår kundservice om du har frågor.
 

Det är bara den som står på avtalet hos Jönköping Energi som kan logga in först, men du kan bjuda in andra att ta del av samma information som du har. Under ”Mer” menyn finns det en flik som heter Medkontohavare där du kan bjuda in personer som dina medkontohavare. Efter de har godkänt inbjudan kan dem logga in med sitt Mobila BankID i appen och få samma information som du.
 

Det är enbart den som står på avtalet hos Jönköping Energi som kan logga in, säkerhetsställ att det är du som står på avtalet.
Om det är någon annan i hushållet som står på avtalet, så kan du be den personen att bjuda in dig som medkontohavare och ta del av samma information som den som står på avtalet inne i appen.
Om du står på avtalet men inte kan logga in, kontakta gärna vår kundservice för mer information

I vår nya version av Jönköping Energis app, har vi byggt om Familjedelning/Medkontohavare. Om det är så du vet du blivit inbjuden via denna funktion innan kan det vara därför du inte kan logga in. Du kan behöva be den som bjöd in dig förra gången att bjuda in dig igen.
Om det är du står på avtalet och du fortfarande inte kan logga in, kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig!

Skicka din fråga genom kontaktformuläret på sidan för Kundcenter, välj "Appen" i fältet "Vad gäller din fråga" och beskriv ditt ärende så utförligt som möjligt, så vi kan snabbare återskapa och åtgärda felet. Tack för du hjälper oss!
 

Du som är elnätskund eller elhandelskund hos Jönköping Energi kan se din aktuella elanvändning (förbrukning) i appen under ”Mätvärden El”. Har du även avtal med fjärrvärme från oss, kan du på motsvarande sätt följa och se din användning av fjärrvärme.
 

I appen kan du enbart se de avtal som du står hos Jönköping Energi. Om ni har flera avtal, men att det står på olika personer, ser du enbart de avtal som är kopplat på ditt personnummer. Genom funktionen Medkontohavare(Familjedelning) kan ni bjuda in varandra för att kunna ta del att se de olika avtalen.

I den detaljerade statistiken för dygn och timme kan det finnas luckor i mätvärden. Detta beror på att nätleverantören inte alltid skickar kompletta serier. Månadsvärdet i appen baseras därför oftast på ingående och utgående mätvärdesserie för att stämma överens med fakturan.
 

Vi hämtar uppgifterna från vårt kundsystem och det är de kontaktuppgifterna vi har till dig. Stämmer inte uppgifterna för telefon och e-post kan du uppdatera detta i appen, men är det gällande ditt namn ber vi dig kontakta vår kundservice för mer information.
 

Frågor och svar om betaversionen av Mina sidor för privatkunder

Nej tyvärr. Vi stödjer bara inloggning via Mobilt BankID. Kontakta gärna vår kundservice om du har frågor.

Det är enbart den som står på avtalet hos Jönköping Energi som kan logga in, säkerhetsställ att det är du som står på avtalet. Om det är någon annan i hushållet som står på avtalet, så kan den personen bjuda in dig som Medkontohavare under Inställningar inne på sidan.

I vår betaversion av nya Mina sidor har vi gjort om Medkontohavare/Familjedelnings kopplingen så den har samma koppling som appen. Om det är så du vet du blivit inbjuden via denna funktion i den vanliga Mina Sidor kan det vara därför du inte kan logga in. Du kan behöva be den som bjöd in dig förra gången att bjuda in dig igen antingen via vår app eller under Inställningar inne på Mina Sidor. Om det är du står på avtalet och du fortfarande inte kan logga in, kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig!

Nej, har du redan blivit inbjuden ifrån appen är det samma koppling till betaversionen av Mina Sidor. Då kan du logga in med hjälp av Mobilt BankID på sidan.

I Mina sidor kan du enbart se de avtal som du står hos Jönköping Energi. Om ni har flera avtal, men att det står på olika personer, ser du enbart de avtal som är kopplat på ditt personnummer. Genom funktionen Medkontohavare(Familjedelning) under Inställningar kan ni bjuda in varandra för att kunna ta del att se de olika avtalen.

I den detaljerade statistiken för dygn och timme kan det finnas luckor i mätvärden. Detta beror på att nätleverantören inte alltid skickar kompletta serier. Månadsvärdet på Mina Sidor baseras därför oftast på ingående och utgående mätvärdesserie för att stämma överens med fakturan.

Använd det här kontaktformuläret på sidan för Kundcenter och beskriv ditt ärende så utförligt som möjligt, så vi kan snabbare återskapa och åtgärda felet. Tack för du hjälper oss!

Vi hämtar uppgifterna från vårt kundsystem och det är de kontaktuppgifterna vi har till dig. Stämmer inte uppgifterna för telefon och e-post kan du uppdatera detta i på Mina Sidor, men är det gällande ditt namn ber vi dig kontakta vår kundservice för mer information.

Frågor och svar om Mina sidor i betaversionen för företagskunder

Du kommer igång med tre steg:

1. Logga in med ditt Mobila BankID för att skapa upp ditt personliga konto och samtidigt koppla dig mot företagskontot

2. Skriv in ditt företags organisationsnummer och säkerhetsställ att uppgifterna stämmer:

  • Organisationsnummer
  • Företagsnamn
  • E-postadress kopplad till avtalet med Jönköping Energi (Det är till denna adress aktiveringsmejlet kommer)
     

Tryck sedan på Registrera.

3. Aktivera företagskontot via anvisningarna i mejlet och logga in igen

Den första som skapar kontot kopplat till ett företag kommer bli tilldelad administratörsrättigheter, och den personen behöver även ha åtkomst till e-postadressen som är kopplat till företaget idag för att kunna slutföra aktiveringen.
 

Nej tyvärr. Vi stödjer bara inloggning via Mobilt BankID som är för din säkerhet. Kontakta gärna vår kundservice om du har frågor.

Du som är Admin över ett företag under Mina Sidor, har tillgång till att lägga till fler användare under Företagskontot. Tryck på ditt namn uppe i det högra hörnet och välj sedan Användare i listan som visas. Längst upp på denna sida kan du lägga till användare under företaget och nedanför den sektionen kan du se en lista av dina användare. Den som du bjuder in kommer att få en inbjudan på sin mail att accepter, efteråt kan personen logga in med sitt Mobila BankID.

Admin

Behörigheten ges till en eller två personer på ett företag. Behörigheten ger möjlighet att ändra inställningar på företaget, bjuda in mer användare och ta bort användare utöver att kunna se allting.

Viewer

Behörigheten ges till andra användare som ska kunna komma åt informationen om förbrukning, avtal osv. men inte kunna göra några ändringar.

Om du har mer än ett företag du ska vara Admin på, kan du lägga till flera företag i efterhand via Inställningarna och följa samma steg som när du aktiverade det första företaget. Om du försöker registrerar ett företag som redan finns, kommer den be dig kontakta Admin på det företaget för att bjuda in dig som Viewer eller Admin.

Under fliken Grupper kan du skapa upp grupperingar av dina fastigheter för att enklare filtrera av dessa under din Översikt eller inne på Mätvärden. Grupper är personliga för varje användare, även med olika behörigheter.

Två smartphones visar Jönköping Energis app för övervakning av elförbrukning i realtid. I bakgrunden laddar en kvinna sin elbil vid en laddstation. Appens gränssnitt visar grafer och data om elförbrukning.

Optimera din laddning med Smart laddning

Anslut din elbil och laddbox i Jönköping Energis app så hjälper vi dig att optimera din laddning för att minska belastningen på elnätet och spara pengar åt dig. För att använda den nya smarta laddningsfunktionen behöver du teckna eller använda ditt befintliga elhandelsavtal med Jönköping Energi.

Upptäck Smart laddning