Logga in på mina sidor
På Mina sidor kan du se fakturor, följa energianvändning för både fjärrvärme och elhandel/elnät. Samt se överskottsproduktion.
Inloggning sker via mobilt bankID eller via organisationsnummer och engångskod till e-post.
Få koll på din energiförbrukning
Du kan enkelt följa din energianvändning genom att logga in på mina sidor eller ladda ner Jönköping Energis app.
Ladda ner Jönköping Energis app
Det här kan du göra i appen
- Mina sidor i en app.
- Enkelt att få koll på din förbrukning av el och värme.
- Få notiser vid ny faktura eller månadsrapport
- Styr och ha koll på ditt smarta uppkopplade hem med exempelvis Smart laddning.
- Få tips till en miljösmart vardag.
- Logga in med Bank-id.
- Styr laddning till din elbil med Smart laddning
- Och mycket mer!
Spotpris
Se aktuellt spotpris för innevarande och kommande dygn. timme för timme. Med timprisavtal kan du dra nytta av kostnadsskillnaden per timme under dygnet. Anpassa din förbrukning och få lägre kostnad genom att välja timmar med lägre kostnad för aktiviteter som tvätt och laddning av elbil. Du kan även se historik på spotpriset 3 månader tillbaka.
Styrning
Här kan du hålla koll på och styra ditt smarta, uppkopplade hem. Styr exempelvis elbilsladdningen med tjänsten Smart laddning och din elbil laddas automatiskt till lägsta möjliga pris. Har du solceller kan du även se din produktion. Vi jobbar aktivt med nya lösningar för framtidens smarta hem.
Analys
Här ges en översikt av din historiska förbrukning och uppskattad förbrukning för innevarande månad. Du kan analysera förbrukning och jämföra mot klimatpåverkan, temperatur, ev produktion och spotpris. Vi tillhandahåller historiska mätvärden för elhandel, elnät, överskottsproduktion och fjärrvärme upp till 3 år bakåt i tiden.
Optimera din laddning med Smart laddning
Anslut din elbil och laddbox i Jönköping Energis app så hjälper vi dig att optimera din laddning för att minska belastningen på elnätet och spara pengar åt dig. För att använda den nya smart laddnings funktionen behöver du teckna eller använda ditt befintliga elhandelsavtal med Jönköping Energi.
Upptäck Smart laddningFrågor och svar om appen
Just nu erbjuder vi enbart inloggning via mobilt Bank-id. Kontakta kundservice om du har frågor.
Det är enbart den som står på avtalet som kan logga in, säkerställ att du står på avtalet. Är det någon annan som står på avtalet kan den personen logga in och sedan inifrån appen använda funktionen "familjedelning" för att bjuda in andra att ta del av innehållet i appen.
Just nu kan du som är elnätskund hos Jönköping Energi se din aktuella elanvändning (förbrukning), den visas på både fliken för elnät och elhandel. Har du annan en annan elnätsleverantör visar vi den förbrukningsinformation som vi får från din elnätsleverantör. Du som har fjärrvärme från oss kan på motsvarande sätt följa och se din användning av fjärrvärme.
Just nu kan du som är elnätskund hos Jönköping Energi se din aktuella elanvändning (förbrukning), den visas på både fliken för elnät och elhandel. Har du annan en annan elnätsleverantör visar vi den förbrukningsinformation som vi får från din elnätsleverantör. Du som har fjärrvärme från oss kan på motsvarande sätt följa och se din användning av fjärrvärme.
Just nu kan det finnas luckor i förbrukningen som visas i appen, därför kan totalen skilja sig mot vad som står på din faktura. Det är ett känt problem för oss och vi arbetar för att lösa det
I appen ser du enbart de avtal som du står för, har ni flera avtal i hushållet men som står på olika personer så ser du bara de avtal som är kopplade till ditt personnummer. Du kan använda funktionen "Familjedelning" för att låta andra se dina avtal.
Under fliken "Kontouppgifter" på fliken "Mina sidor" kan du med hjälp av funktionen "Lägg till familjemedlem" bjuda in andra att komma åt din information. Den du bjuder in måste ladda ner appen till sin telefon och kan logga in med sitt eget personnummer.
Använd det här kontaktformuläret på sidan för Kundcenter och beskriv ditt ärende så utförligt som möjligt så har vi bättre möjligheter att återskapa och åtgärda felet.
Vi hämtar uppgifterna från vårt kundsystem och det är därmed de kontaktuppgifter vi har till dig. Stämmer inte uppgifterna kan du uppdatera dessa direkt i appen (telefonnummer och e-post).