Försenade fakturor

Vi gör förändringar i våra system. Det innebär att vissa av våra kunder kan få försenad fakturering. Vi arbetar för att åtgärda problemet. 

Försenad utbetalning till mikroproducenter

Vi är sena med utbetalningen av ersättningen kopplat till överskottsproduktion.  Utbetalning sker enbart om ersättningen överstiger 100 kr.

Få koll på dina energikällor i appen

I Jönköping Energis app ser du din förbrukning av el och värme.

Du loggar enkelt in med ditt Bank-id.

Ny fast månadsavgift för elhandelsavtal

Från den 1 maj kommer den fasta månadsavgiften att justeras, för privatkunder och små företag. På grund av den allmänna kostnadsutvecklingen och en elmarknad i förändring, som innebär ytterligare ökade kostnader, kommer Jönköping Energi att höja den fasta avgiften.

Kontakta oss

Vi ändrar vårt arbetssätt när det gäller faktureringen av våra erbjudanden. Det gör att fakturan kan vara försenad för vissa kunder. Vi jobbar med att lösa problemen så snart vi kan.

Telefon

Ändrade öppettider
Idag 17/1 stänger vi för besök kl 12.00, på grund av ovädret

Kundcenter 036-10 82 20
Måndag-torsdag 08:30-17:00 
Fredag 09:00-16:00

Öppettider för besök på Torsvik

Måndag-fredag 09:30-15:00  
Lunchstängt varje dag mellan 11:45-13:00
Ring 036-10 82 20 när du är vid entrén så kommer Kundcenter och möter upp dig.
Du kan även mejla oss på kundservice@jonkopingenergi.se

Lokalerna på Kjellbergsgatan är stängda under pågående renovering.
 

Hitta till oss 

 

VI BYTER FAKTURERINGSSYSTEM

Från oktober 2023 byter vi bankgiro till 5845-6153. Det nya bankgirot tillhör Jönköping Energi med organisationsnummer 556015-3354. Första fakturan med nytt bankgiro skickas ut i oktober 2023. På grund av systembytet kan din faktura dyka upp senare än vanligt under oktober.

Konsumenträtt

Här har vi samlat information kring dina rättigheter du har som konsument.

Tänk på det här när du ska flytta

Ska du flytta till ny adress? I filmen får du tips att tänka på kring dina avtal. Sedan kan du enkelt göra din flyttanmälan i vårt flyttformulär.

Hur vill du ha din faktura?

Varje månad skickar vi en faktura till dig på de tjänster och produkter du handlar av oss. Vi har flera olika sätt att skicka fakturan till dig, välj mellan olika alternativ. Kör du inget aktivt val får du den via Kivra eller post.

Gör gärna ett aktivt val för att undvika pappersfaktura så är vi mer hållbara tillsammans. 

Ladda ner vår app

Via vår app kan du följa din förbrukning av både el och fjärrvärme samtidigt som du kan få hållbara tips på när du ska spara eller använda energi. I appen finns även "Mina sidor" för att enkelt komma åt fakturor, avtal med mera. Loggar in gör du smidigt med mobilt Bank-id.

Aktuella avbrott

Här hittar du information om aktuella driftstörningar för våra tjänster inom elnät, fjärrvärme och fiber via Jönköping Stadsnät Wetternet.

Felanmälan

Ibland krånglar det. Här hittar du information om var och hur du felanmäler om det är något som krånglar.

Gräva eller schakta på din tomt?

Om du ska schakta, spränga eller göra andra markarbeten som kan skada underjordiska ledningar måste du först ta reda på vad som finns i marken. Kontakta oss så visar vi våra el-, fjärrvärme- och bredbandsnät.