Felanmälan

Ibland kan saker och ting krångla, då finns vi nära till hands. Här har vi samlat all information som du kan behöva om något inte fungerar som det ska.

Aktuell driftinformation

Här hittar du aktuella driftstörningar för alla våra tjänster på Jönköping Energi.

Strömavbrott

Vid ett eventuellt strömavbrott ska du kontakta din nätägare för att få mer information avbrottet. Vem som är din nätägare beror på var i landet din fastighet ligger.

Är du osäker på vem som är nätagare där du bor kan du söka på www.elområden.se.

För strömavbrott inom Jönköping Energis nätområde felanmäler du detta via telefon på 036-10 82 70 (för akuta fel kan du kontakta oss dygnet runt).

Fjärrvärme

Är det något som krånglar med fjärrvärmecentralen? Lämna felanmälan på länken nedan. 

Solceller

Om du har köpt din solcellsanläggning av oss på Jönköping Energi felanmäler du den på länken nedan.

Fiber från Jönköping Stadsnät Wetternet

Om din anslutning inte fungerar eller om du behöver support kontaktar du i första hand din tjänsteleverantör och gör en felanmälan. Om det krävs kontaktar din tjänsteleverantör oss på Jönköping Energi för eventuell åtgärd. Kontaktuppgifter till alla tjänsteleverantörer hittar du på wetternet.se (extern länk).

Publika laddstolpar

Felanmälan för våra publika laddstolpar sker till vår supportpartner Eways som du når dygnet runt på telefon 010-12 19 401 eller e-post: helpdesk@eways.se. Tänk på att uppge laddstolpens ID-nummer som du hittar på stolpen.

Gatubelysning

Du anmäler fel som rör gatubelysningen till Jönköpings kommun. Använd kommunens formulär på jonkoping.se (extern länk) för att felanmäla eller ringa till Jönköpings kommuns kontaktcenter: 036-10 50 00.