Felanmälningar via kommunen

Här hittar du information om hur vi hanterar dina personuppgifter när du felanmäler våra tjänster eller produkter via kommunens Kontaktcenter.

Därför behandlar vi dina personuppgifter

 

  • För att vi ska kunna administrera din felanmälan.
  • För att kunna säkerställa din identitet i kontakt med oss.
  • För att kunna tillhandahålla kundservice vid felanmälan, t.ex. ta emot anmälan, återkoppla i ärendet, lämna driftinformation eller annan information.
  • För att samla in viss statistik (så som statistik till SCB Statistiska Centralbyrån eller intern statistik).
  • För utvärdering och kvalitetssäkringsarbete (inklusive systemtester) i syfte att kunna utvärdera, utveckla och förbättra våra tjänster, produkter och system för kundbasen i stort genom t.ex. anpassning av tjänster för att bli mer användarvänliga.

 

Rättslig grund

Den rättsliga grunden för vår behandling av dina personuppgifter är allmänt intresse.

 

Personuppgifter som vi behandlar om dig

Vi behandlar de personuppgifter som krävs för att hjälpa dig med ditt ärende. De personuppgifter vi behandlar är telefonnummer, e-postadress, personnamn, adress, fotografier och GPS-koordinater samt eventuella andra uppgifter du själv lämnar i din kontakt med oss.


Personuppgiftsbiträden som vi anlitar

  • Jönköpings kommun för hantering av felanmälningarna,

  • InfraControl som leverantör av ärendehanteringssystem.
     

Tredje land

Nej.

Lagringsperiod

Avslutade ärenden avidentifieras och handlingar raderas efter 10 dagar. Systemloggar sparas i 6 månader.

 

Förekomst av automatiska beslut och profilering

Nej.