vanliga frågor och svar vid nybyggnation

Hur vet jag vad som är möjligt att beställa?​

När vi får intresseanmälan, så ser vi vad som är möjligt i förhållande till tid och befintlig infrastruktur. Vi ger offert med de valmöjligheter som finns.​

​När vill Jönköping Energi ha in beställning?​

16 veckor innan leverans. Då har vi tid att ta de kontakter runt omkring som behövs för att ge er de bästa förutsättningarna. Ännu bättre om det sker tidigare och sker det senare, så försöker vi skapa så bra förutsättningar som möjligt utifrån omständigheterna.​

​Normala leveranstider från beställning?​

Byggvärme – 5 veckor​
Internet 5-12 veckor (Hög kvalitet 12 veckor, trådlöst 4 veckor)​
Elhandelsavtal bygg – 5 veckor (Mer än 63A tar längre tid) ​

​Vad händer efter beställning?​

Du får en kontaktperson som håller ihop all vår leverans. Du ska nu också be din elektriker att lämna in en föranmälan. Om ditt effektbehov ändras i samband med föranmälan, så ändras effekttaxan utan att ytterligare kontakt behövs.​

​Kan jag byta till annat elhandelsbolag?​

Ja. Kontakta annat elhandelsbolag när Elhandelsavtal bygg (anslutningen) är på plats.​

​Prisupplägg och uppsägning​

Rörligt pris utan startkostnad, med 5 dagars uppsägningstid.​

Dags att beställa?

Förse din byggarbetsplats med el, värme och internet.

Personlig kontakt

Vi på Företagsrelationer hjälper dig anpassa tjänsterna för din verksamhet!