Nu siktar vi på att gå om Luleå Energi

2016-11-29

Jönköping Energis kunder ger oss gott betyg i hur vi månar om våra kunder, hur prisvärda våra tjänster är och vilken service vi ger. I snitt ligger Jönköping väl till i rankingen med de företag som deltagit i undersökningen. Luleå Energi toppar listan och nu siktar vi på att köra om dem, säger Jönköping Energis vd Fridolf Eskilsson. 

För första året har Jönköping Energi valt att vara med i Svenskt Kvalitetsindex, SKI, kundundersökning för att mäta kundnöjdheten. Undersökningen mäter

  • elnät för privat- och företagsmarknad
  • elhandel för privat- och företagsmarknad
  • fjärrvärme för privat- och företagsmarknad.

Överlag har Jönköping Energi fått mycket fina resultat i kundundersökningen och ligger bland de bäst raknade företagen i flera områden.

– I denna mätning är det bara de energibolag med högst självförtroende när det gäller kundfokus som känner sig manade. Det är glädjande att vi hamnar bland de bästa av de bästa och mycket inspirerande att jobba vidare under år 2017, säger Fridolf Eskilsson, vd på Jönköping Energi.

En av de största utmaningarna som elbranschen har är att möta upp kundernas förväntningar när det gäller digitala lösningar, till exempel appar, sociala medier och det smarta hemmet.

– Vi arbetar intensivt med att vara nytänkande och proaktiva och ser vikten av att kunna leverera digitala lösningar till våra kunder. Att vi upplevs som lokala och närvarande är en av framgångsfaktorerna för oss, säger Fridolf Eskilsson.

Om Svenskt Kvalitetsindex, SKI
Undersökningen av energibranschen utförs årligen under oktober. Större aktörer är alltid en del av mätningen, medan mindre aktörer fångas upp genom kundurval. Svenskt Kvalitetsindex har en oberoende ställning och den övergripande kundnöjdheten publiceras offentligt.

Mer information
SKI - branschmätning Energi

Kontaktperson
Fridolf Eskilsson
Vd Jönköping Energi
Tfn: 036-10 83 02