Få koll på dina energikällor i vår nya app

Yoga, hundpromenader, träning, busa med barnen eller ett vinterbad – vad får du energi av? På Jönköping Energi får vi energi av att leverera just energi till dig – fjärrvärme och förnybar el från bland annat sol, vatten och vind. Så att du kan få en fungerande vardag.

Som en del i att vara en god kraft för dig som privatkund har vi lanserat en app som ska göra det ännu lättare för dig att få koll på dina energikällor. Du loggar enkelt in med ditt mobila Bank-id.

Nyhet! Nu kan du se din pdf-faktura i appen. Vi har också lanserat en ny webbversion av Mina sidor där du kan se samma innehåll som i appen. Här kan du logga in i webbversionen

Ladda ner appen till iPhone

Du kan söka på Jönköping Energi i appstore eller använda länken här nedan.

Ladda ner appen till Android

Du kan söka på Jönköping Energi i Google Play eller använda länken här nedan.

Se din förbrukning

I appen kan du som kund se statistik över din förbrukning av el och värme ner på detaljnivå, per dag och timme. På så sätt kan du ta aktiva val och till exempel byta ut gamla hushållsmaskiner och se skillnad i förbrukningen. Du kan jämföra förbrukningen med föregående år och månad och med liknande hushåll.

Gör miljösmarta val

I appen kan du också skapa ett hållbart hem genom att ta miljömedvetna val i vardagen. Det vill säga starta eller sätta timer på tvätt- eller diskmaskinen när det finns mycket förnybar el i nätet. På så sätt hjälps vi alla åt att minska vår miljöpåverkan. I appen får du också klimatsmarta tips på vad du mer kan göra för att minska din energiförbrukning.

Styr din laddning

Visst vore det smidigt om du kunde ladda elcykeln eller mobilen när det är mer förnybar el i systemet eller när det är perioder med låg förbrukning på elnätet. Vår app har integration med flera system, så att du kan ställa in och synka dina smarta enheter med varandra och dra igång laddningen när du vill. Fler system läggs på allt eftersom.

Fler funktioner:

  • En samlad plats för förbrukningen av el och fjärrvärme på alla dina anläggningar, villa och sommarstuga.
  • Få en översikt av dina fakturor och avtal.
  • Se din faktura i pdf.
  • Uppdatera kontaktuppgifter.
  • Logga in med Bank-id.
  • Chatta med vårt kundcenter.
  • Styr vilka notiser och genvägar du vill ha för att snabbt komma åt det du vill se.
  • Ändra kontaktuppgifter och lägga till en familjemedlem.
  • Följ dina solcellers överskottsproduktion.

Appen finns på svenska och engelska och vi jobbar ständigt med att utveckla appen så att du kan få fler smarta funktioner.

Har du frågor? 

Kontakta oss gärna på kundservice@jonkopingenergi.se eller ring 036-10 82 20. Eller varför inte chatta med oss direkt i appen!

Frågor och svar om appen

Jag har inte mobilt Bank-id, kan jag logga in ändå?

Just nu erbjuder vi enbart inloggning via mobilt Bank-id. Kontakta kundservice om du har frågor.

Jag har Jönköping Energi som leverantör men kan inte logga in?

Det är enbart den som står på avtalet som kan logga in, säkerställ att du står på avtalet. Är det någon annan som står på avtalet kan den personen logga in och sedan inifrån appen använda funktionen "familjedelning" för att bjuda in andra att ta del av innehållet i appen.

Vilken förbrukning kan jag se i appen?

Just nu kan du som är elnätskund hos Jönköping Energi se din aktuella elanvändning (förbrukning), den visas på både fliken för elnät och elhandel. Har du annan en annan elnätsleverantör visar vi den förbrukningsinformation som vi får från din elnätsleverantör. Du som har fjärrvärme från oss kan på motsvarande sätt följa och se din användning av fjärrvärme.

Förbrukningen stämmer inte överens med min faktura?

Just nu kan det finnas luckor i förbrukningen som visas i appen, därför kan totalen skilja sig mot vad som står på din faktura. Det är ett känt problem för oss och vi arbetar för att lösa det.

Jag ser inte alla mina avtal?

I appen ser du enbart de avtal som du står för, har ni flera avtal i hushållet men som står på olika personer så ser du bara de avtal som är kopplade till ditt personnummer. Du kan använda funktionen "Familjedelning" för att låta andra se dina avtal.

Hur använder jag familjedelning?

Under fliken "Kontouppgifter" på fliken "Mina sidor" kan du med hjälp av funktionen "Lägg till familjemedlem" bjuda in andra att komma åt din information. Den du bjuder in måste ladda ner appen till sin telefon och kan logga in med sitt eget personnummer.

Jag har hittat ett fel eller en bugg, hur skickar jag in det?

Använd formuläret här på sidan och beskriv ditt ärende så utförligt som möjligt så har vi bättre möjligheter att återskapa och åtgärda felet.

Mina kontaktuppgifter i appen stämmer inte?

Vi hämtar uppgifterna från vårt kundsystem och det är därmed de kontaktuppgifter vi har till dig. Stämmer inte uppgifterna kan du uppdatera dessa direkt i appen (telefonnummer och e-post).